Friday 1 July 2011

Polis Yang Tak de Kerje..




Assalamualaikum wbt...

Salam pekenalan dan salam satu akidah buat sahabat2 yang meniti pejuangan islam di tanah Malaysia ini..

Kini, Malaysia sedang dalam kekalutan untuk menangani perhimpunan bersih yang akan berlangsung pada 9 julai 2011 ini... maaf yang ingin diucapkan kepada anda yang mungkin menentang perhimpunan ini...janganlah membuang masa anda dengan menyekat sesuatu yang tiada salahnya ini. Polis-polis asyik membuang masa menangkap orang2 yang mengedarkan baju BERSIH ini. Malahan orang yang memakai bju kuning juga turut ditangkap...apa yang telah terjadi pada diri anda semua sekarang ini...Takut pada bayang2 sendiri ke????
dan sudah2 lah berita ditelevisyen yg menunjukkan kebodohan anda bersama.....

Tiba-tiba hari ini saya terbaca berkenaan fatwa perhimpunan BERSIH adalah haram dilakukan...atas dasar apa anda berkata bergitu...atas dasar islam sekular ke??? itulah yang terjadi kalau islam dijual beli.....mentang2 anda berkerja dengan kerajaan..dengan mudahnya anda mengatakan sesuatu itu haram dari segi agama...adakah mereka menimbulkan kekecohan sehingga ramai yang tercedera???TIDAK bukan....mereka berhimpun secara aman tetapi siapa yg membuat kecoh....Polis juga yang mengganggu mereka...

Nasihat saya pada individu yang menentang perhimpunan ini..terutamanya polis..pergilah cari kerja lain..kemungkinan ramai perompak, penyamun, gengster yang berkeliaran dan mencari peluang melakukan jenayah pada 9 Julai ini...takpayah la sibuk2 nak mencari masalah dengan mereka yang hadir itu..kalu nak kata mereka buat kerosakan pada jalan raya,trafik light dan sebagainya...takpayah nk kecoh2..keluarkan aja saman pada individu yang terlibat tu...senang cerita..

InsyaAllah, moga Allah memberikan hidayah pada mereka2 yang kesesatan diatas kejahilan mereka sendiri..insyaAllah yang baik itu dari Allah SWT dan yang hina dan khilaf datang dari  kelemahan diri ini sendiri..

Syukran

1 comment: